program


Stephanus bérlet 23/24 4.hangverseny

Stephanus bérlet 23/24 4.hangverseny

A késő romantika, illetve a századforduló zenei palettájának különféle árnyalatait mutatja be a Szent István Filharmonikusok együttese karmesterük, Horváth Gábor vezényletével.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Søndag, 28. April 2024 18:00

Műsor:
Wagner: Parsifal – előjáték
Saint-Saëns: I. (a-moll) csellóverseny, op. 33
--
R. Strauss: Don Juan Op. 20 – szimfonikus költemény
Borogyin: Igor herceg – Polovec táncok

Közreműködik:
Temesvári Bence – cselló
Szent István Király Oratóriumkórus (karigazgató: Záborszky Kálmán)
Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium Női- és Férfikara (karigazgatók: Soltész Éva, Safarek Krisztián)
Szent István Filharmonikusok

Vezényel: Horváth Gábor

A Parsifal Wagner utolsó operája, és mint minden színpadi művének, librettóját a zeneszerző maga írta. Az ősbemutató 1882. július 26-án zajlott a bayreuthi Festspielhausban, nagy sikert aratva.
Az a-moll csellóverseny Saint-Saëns 1872-ben keletkezett alkotása, melyet a Párizsi Conservatoire közönsége hallott először, 1873. január 19-én, Auguste Tolbecque gordonkaművész hangszerén. A versenymű a francia komponista különösen termékeny időszakának gyümölcse: fiatal kora ellenére igen érett opus került ki a szerző keze alól. A Don Juan című művet Richard Strauss huszonnégy éves korában írta, a bemutatót 1889-ben maga vezényelte Weimarban. A Don Juan-témát számos kiváló zeneszerző feldolgozta Strauss előtt és után is, a szimfonikus költeményt Nikolaus Lenau Don Juan című verse ihlette. Nem a lovag kalandjainak és szerelmeinek eseménysora, hanem Don Juan szenvedélyes élete formálódik előttünk a zene által. A kompozícióban az érzelmek mindenféle árnyalata, a szomorúságtól a vidámságon át a gyengédségig és vágyakozásig felsorakozik a különféle nőalakok felvonultatásával.
Alekszandr Borogyin 1869-ben kezdett dolgozni élete legnagyobb vállalkozásán, a halála után három évvel közönség elé került Igor herceg című operán, a befejezés feladata azonban már két barátjára, Glazunovra és Rimszkij-Korszakovra hárult. Az opera ma este felhangzó részlete, a Polovec táncok az idők során önállósodott, és a koncerttermek gyakran játszott repertoárdarabjává vált.

Aktuelt


Tizenkét embernek kell döntenie egy ember sorsáról: bűnös vagy nem bűnös. De hogyan hozhat egyhangú döntést, hogyan találhatja meg a közös nevezőt egy teljesen különböző emberekből álló társaság, akik még a szavak jelentésében sem tudnak megegyezni egymással?

“Színdarabot csinálni valahogy régi álmom volt, mert szép, kreatív dolog. De eddig hiányzott a drámám hozzá. Most megvan. Én bányászom a nyersanyagot, de a végső formáját az alkotótársaim fogják megadni, amíg lehet, az én közreműködésemmel. Elfogadom, ha esetleg én már nem látom az előadást. Nagyon szeretném, de ebben a játékban nem a győzelem, a részvétel a fontos.” /Karsai Dániel/

PÅ PLAKATEN


Az ezeregy éjszaka az egyik legismertebb és legcsodálatosabb mese az egész világirodalomban. Páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök…

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az…

MŰSOR: WAGNER: Lohengrin – előjáték, WWV75 BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, op. 77 MENDELSSOHN: Szentivánéji álom kísérőzene, op. 61 Christian Tetzlaff hegedű,…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.