Podujatie


Schumann / Saint-Saëns / Mahler - Concerto Budapest 23/24 F1

Schumann / Saint-Saëns / Mahler - Concerto Budapest 23/24 F1

MŰSOR:
SCHUMANN: Genoveva-nyitány, op. 81
SAINT-SAËNS: Havanaise, op. 83
SAINT-SAËNS: Rondo Capriccioso, op. 28
MAHLER: 4. (G-dúr) szimfónia

Pasztircsák Polina szoprán, Teo Gertler hegedű
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
Közreműködik: Für Anikó, az Örkény Színház és a Concerto Budapest "INZERT" programsorozat keretében  Viac

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: piatok, 27. október 2023, 19:30

Mitológia, mediterrán színek, irodalom… Schumann egyetlen operája, a germán mitológiai témát feldolgozó Genovéva alig pár előadást ért meg, ami a szerzőnek újabb depressziós mélyrepülést okozott. Nem úgy, mint az opera borongós hangulatú nyitánya – ez különös módon jóval a libretto előtt elkészült, és már a maga korában Európa-szerte számos hangversenyen elhangzott. A mediterrán és kubai ritmusok egzotikuma minden másnál erőteljesebb hatást gyakoroltak a kor francia zeneszerzőire. A Havanaise és a Bevezetés és Rondo cappriccioso, Saint-Saëns két népszerű zenekarkíséretes hegedűdarabjának első előadói ráadásul a leghitelesebb interpretátorok lehettek: a kubai Rafael Díaz Albertini és a spanyol Pablo de Sarasate. A napfényes hangulatot viszi tovább Mahler legderűsebb, legtöbbet játszott szimfóniája, a 4. is. Ha az első három Mahler-szimfónia a lét és Istenlét komoly kérdéseit taglalta, úgy a 4. a mennybéli életet ábrázolja, méghozzá egy gyermek szemével láttatva. Eredete és megértésének kulcsa Mahlernek A fiú csodakürtje népi verseskötet iránti elfogult szeretetében rejlik, lelki rokonsága egy korábbi éra naiv romantikájával, amely tele van a tavasz ártatlan örömeivel, virágokkal és madarakkal, és egy olyan világgal, amely mentes minden gondtól, kivéve az örökkévaló gondot, hogy ő vajon viszontszeret-e engem…

Naša ponuka


Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.

Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal utolsó közös operája derűs és megható búcsú a tovatűnt, békebeli Bécstől, és hasonló érzést keltve tér vissza most a MET repertoárjára az Arabella – az idén elhunyt Otto Schenk 1983-as rendezésében.

Tipy


Varázslatos, szenvedélyes éjszaka – a Vámpírok bálja lenyűgöző látványvilággal, felejthetetlen dallamokkal rabul ejt és örök élményt nyújt.

Vanya Simon Stephens darabja Csehov nyomán | színházi közvetítés felvételről, 122 perc, 2024 angol nyelven, magyar felirattal

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.