MOZART NAP 1.: A színigazgató–nyitány/Esz-dúr kürtverseny/G-dúr zongoraverseny ( Concerto&Ránki D.)
Közreműködik:
Ránki Dezső zongora
Tóth Bálint kürt
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Közreműködik:
Ránki Dezső zongora
Tóth Bálint kürt
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. március 1. vasárnap, 11:00
Mozart-nap 1.: NyitókoncertMűsor:
Mozart: A színigazgató – nyitány, K.486
***
Mozart: Esz-dúr kürtverseny, K.495
Közreműködik: Tóth Bálint kürt
Mozart: G-dúr zongoraverseny, K.453
Közreműködik: Ránki Dezső zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Keller AndrásWolfgang Amadeus Mozart: A színigazgató – nyitány, K 486
Mozart 1786-ban bemutatott egyfelvonásos zenés színdarabja, A színigazgató és Antonio Salieri operája, a Prima la musica e poi la parole (Első a zene, a szöveg csak utána következik) egymás társaságában került előadásra. Úgy tűnik, hogy ezen a schönbrunni kastélyban rendezett estén színházelméleti problémákkal kívánták szórakoztatni a nagyérdeműt. Mozart – inkább szöveges, mint zenés – darabja társulatalapítási, szereposztási „belügyekkel” foglalkozott, Salieri műve a műfaj örök kérdései körül forgott.
Wolfgang Amadeus Mozart: Esz-dúr kürtverseny, No. 4, K 495
A darab címzettje Joseph Leutgeb, a nagyszerű kürtös és joviális természetű férfiú a család régi barátjának számított. Sajátos, durva tréfákat is megengedő barátságáról, mely Mozarthoz fűzte számos anekdota maradt fenn. A zeneszerző négy kürtversenye közül az Esz-dúr koncert az egyetlen, melyet Mozart a maga vezette tematikus jegyzékében feltüntetett. Sajnos nem minden tételnek maradt fenn a szerzői kézirata, de amit ismerünk, az hallatlanul izgalmas: Mozart négy különböző színű tintát használt, s úgy tűnik, hogy a színek részben a dinamika, részben a szólamok közötti szerkezeti kapcsolatok jelzésére szolgáltak.
Wolfgang Amadeus Mozart: G-dúr zongoraverseny, K 453
„Ma ismét befejeztem egy koncertet Ployer kisasszony számára” – írta Mozart apjának, 1784 áprilisában. A korábbi versenyművekhez képest ez a kompozíció jelentős újításokat hozott. Az első tétel harmóniavilága közvetlenül hatott Beethoven hasonló hangnemű darabjára és Brahms zongoraversenyére is. A lassú tételt Charles Rosen különösen merész elgondolású és drámai kompozíciónak tartja. A zárótétel újdonsága, hogy versenyműben Mozart itt alkalmazza először a variációs formát, amit egy buffa karakterű presto kódával kerekít le. E tétel témáját Mozart házi kedvence, egy kalitkában tartott kicsiny sármány is megtanulta és vidáman fütyülte.
Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal
Izgalmas arra gondolni, hogy noha Richard Wagner életművének túlnyomó részét operái és zenedrámái alkotják, s ezekben a szerepek alakítói, az énekesek nyújtanak kivételes teljesítményt a világ nagy színpadain, e művek önállóan is megszólaltatható, legnépszerűbb részletei mégis a zenekari számok.
Prudencia Hart Phd hallgató kis Ford Ka-jával megindul egy konferenciára a skót határvidékre, Kelsoba...
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!