Program


MITEM 2025 - HANDZSO - a Centro Teatro Attivo (Olaszország) előadása

MITEM 2025 - HANDZSO - a Centro Teatro Attivo (Olaszország) előadása

A sokoldalú művész és a Toga SCOT Suzuki Company társigazgatója, Mattia Sebastian Giorgetti vizionárius rendezése innováció és hagyomány határán gondolja újra a Hanjot. Giorgetti, aki hírnevét annak köszönheti, hogy képes klasszikus elemeket kortárs érzékenységgel elegyíteni, egy fiatal művész gyötrelmes várakozását viszi színre, megrendítő kifinomultsággal tárva elénk szerelem, identitás és őrület örök témáit.

Olasz nyelven magyar és angol felirattal  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Monday, May 12 2025 6:00PM

Az előadás után közönségtalálkozó a színészekkel és az alkotókkal! 

 

 

Misima Jukio szövege nem korlátozódik a történetmesélésre, hanem az emberi lélek legmélyebb és legellentmondásosabb rétegeinek felfedezésére hív minket. A japán szerző 1955-ben íródott darabja Motokiyo Zeami 14. századi nó-drámáján alapul. Zeami darabjának előképe egy ősi kínai vers volt, amelyben az elhagyott nőre „hanjo”-ként, nyári legyezőként hivatkoznak, amelyet eldobnak az ősz beköszöntével. „Minden férfi arca halott” – ezekkel a szavakkal írja le Hanako az embereket, akik nap mint nap kilépnek a vasútállomás épületéből, az épületből, amelyet ő csupán a várakozás céljából látogat. A karjaiban szorongatott legyező, a bőség szimbóluma, a darabban a szerelem legtisztább formájának, a várakozásnak szavakkal nehezen kifejezhető jelképévé válik. Mert ennek a szerelemnek a szépségét a szemlélődés adja. Misima kifinomult mesterművével az ősi mítoszok világához nyúl vissza, hogy egy elbűvölő és titokzatos történettel ajándékozza meg a ma emberét, egy olyan történettel, amely egyszerre mese és szürreális dráma.

Színészek:
Anna Germani, Elisa Bruschi, Alessandro Miano

 

Rendező: Mattia Sebastian
Smink: Elena Tagliapietra
Rendezőasszisztens: Cinzia Tropiano
Technikáért felelős: Cristian Pradella
Grafika: Greta Lamiel Giorgetti

Rendező

„A ma fiataljai mögött nincsen tragikus múlt, de egy kizsigerelő és gyötrelmes jelenben élnek, és egy bizonytalan és kiszámíthatatlan jövő felé tartanak. Nem kell kibogozniuk szálait a fájdalmas múltnak, de kénytelenek újra és újra megkérdőjelezni saját identitásukat.” (Misima Jukio)

Misima Jukio
Misima Jukio (1925-1970), eredeti nevén Hiraoka Kimitake, nagyjából negyven regény, és számos dráma (köztük a nó és a kabuki hagyományt követő darabok) szerzője, de írt novellákat és esszéket is. Színészként és rendezőként is több film fűződik a nevéhez. A háromszor Nobel-díjra jelölt Misima írásainak nagy része angolul is elérhető, és valószínűleg ő a 20. századi japán irodalom nemzetközileg legjobban ismert alakja.

Rendezői megjegyzések
Miért választottam Misima Jukiótól az Öt modern nó részeként megjelent Hanjót? Amikor eldöntöm, hogy milyen drámát vagy egyéb irodalmi szöveget viszek színre, az író kompozíciójában a „nyitott teret” keresem, a témáknak és cselekménynek azt az univerzalitását, amely a szavak, az energia, a szimbólumok, a hagyomány, a kortársiasság, a fizikalitás, a rejtélyesség, a szerelem és a rettegés révén bontakozik ki. Misima mind a színházi, mind az egyéb irodalmi műveivel ebbe a „nyitott térbe” vezetett el engem. Heiner Müllerhez hasonlóan, akinek a Medeamaterial és a Hamletgép című darabjait vittem színre, és akinek a művei valójában végtelen idézetgyűjtemények, melyek az ókori görög színháztól a háború utáni korszak történelmi ellentmondásaiig nyúlnak. A nó-színház, amelyből inspirálódva Misima a Hanjo történetét írta, és a görög színház nagyon különbözik egymástól, de a gyökereik közösek: az együttérzés hiánya, a rettegés, a várakozás, az igazságkeresés, a szerelem áll a középpontjukban. A színház ugyanis mindig annak szolgált eszközéül, hogy feltárhassuk az emberi létezés sötét rejtélyeit.

Our offer


1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.

Vígjáték az áramszünetben. Miközben a társaság nem lát semmit, a nézők mindent látnak… Brindsley és Carol fiatal pár. A férfi feltörekvő szobrász, és menyasszonyával elloptak pár műtárgyat a szomszédban lakó Harold Gorringe-től, hogy azokkal lenyűgözzék Carol vendégségbe érkező apját, illetve annak gazdag műgyűjtő barátját, Lembergert. A vendégek érkezése előtt azonban elmegy az áram, és teljes sötétségben kell megfelelni az apósjelöltnek, Melkett ezredesnek. Mindeközben beállít a sötéttől rettegő felsőszomszéd, Miss Furnival, felbukkan Brindsley korábbi szeretője, Clea, ráadásul a szomszéd lakó, akitől a műtárgyakat „köcsönvették”, Harold Gorringe is idő előtt hazatér… A klasszikus bohózati helyzeteket az teszi még viccesebbé, hogy a szereplők a sötétben semmit nem látnak, a nézők viszont mindent.

Glattauer vígjátéka nagy emberismerettel és virtuozitással sodorja nézőjét a hősökkel együtt a jövő meglepetései felé...

Suggestions


Szőcs Artur rendező napjainkba helyezi az eredetileg több mint hatvan éve játszódó történetet, s ekképp egy okosotthon technikai csodái is…

Szabó Magda szellemes, szenvedélyes, önazonos. A „Régimódi” önéletrajzi ihletésű, felemelő történet a századforduló Magyarországáról. A magyar irodalom egyik legizgalmasabb családregénye,…

A háború mindent elvett tőlük – az otthonukat, a családjukat, a gyermekkorukat. Bandába verődve, éhesen és fázva járják az utcákat,…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.