
Martin György utolsó szavai
A darab egyedi témájához ezúttal kísérleti, dokumentarista megközelítést választott, melynek hagyományaink mellett meghatározó eleme a szöveg és a realista, indusztriális díszlet.
A darab egyedi témájához ezúttal kísérleti, dokumentarista megközelítést választott, melynek hagyományaink mellett meghatározó eleme a szöveg és a realista, indusztriális díszlet.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. március 17. vasárnap, 19:00
Martin György utolsó szavai
Mágikus térben elevenedik meg egy tudományág születése. A tudományé, amely megváltoztatta a színpadi néptáncot, lehetővé téve, hogy a városi beatzenén felnőtt, trapézfarmeros nemzedék is megismerje a falu táncát. A tudósok és a művészek is az általuk megfigyelt valóság bemutatásának lehetőségeit keresik. Az igazságot. Míg a művészet az érzelmeinkhez szól, a tudomány az értelemhez. Martin György kutatásai és megállapításai nélkül lehetetlen lenne értelmezni, mi is az, amit ma néptáncnak hívunk.
A pozsonyi Ifjú Szivek Táncszínház már a kétezres években is a tudomány és művészet kapcsolódási pontjait kereste (Felföldi levelek, Tánc húros hangszerekre). Az együttes munkáiban kitüntetett figyelmet kap a Szlovákiában élő magyarok hagyományos tánc- és zenekultúrájának színpadi megformálása, közép-európai kontextusban, társadalmi értékként bemutatva. Nemzetközileg sikeres előadásaikban (Hontalanítás, Finetuning, Barbaro) is tetten érhető Hégli Dusan alkotói elkötelezettsége a művészet, a tudomány, a színház és a néptánc iránt. A darab egyedi témájához ezúttal kísérleti, dokumentarista megközelítést választott, melynek hagyományaink mellett meghatározó eleme a szöveg és a realista, indusztriális díszlet. Az előadás Borbély Jolán tanácsai és ösztönzése, Éri Péter és Sebők Géza segítsége nélkül nem készülhetett volna el. A budapesti bemutató az első abban az előadássorozatban, amely március 26-án a Kolozsvári Magyar Operában, majd Pozsonyban és Brüsszelben folytatódik.
Közreműködők:
tánc: Gyenes Barbara - Hrapka Zsófia - Makó Tamara - Sebő Veronika - Varsányi Ágnes - Vermes Anna - Bacsa Norbert Sándor - Botló Ákos - Brusznyai Erik - Fekete Gergely - Kovács András - Lantos András
zenészek: Hegedűs Máté - Hegedűs Gergely Dávid - Király Miklós - Király Tamás - Kuti Sándor
ének: Vermes Anna
Vendégek:
Éri Katalin, Éri Márton
Alkotók:
koncepció, díszlet, koreográfia: Hégli Dusan
zene: Hegedűs Máté, Hegedűs Gergely Dávid, Muzsikás Együttes
zenei szerkesztés: Hegedűs Máté, Hégli Dusan, Király Miklós
szakmai tanácsadók: Borbély Jolán, Éri Péter
művészeti munkatársak: Bíró Kriszta - Botló Ákos - Hégli Bence - Varsányi Ágnes - Varsányi Zsófi
rendező: Hégli Dusan
Rendező: Ifjú Szivek Táncszínház
A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat. Az idilli létezés teremtményei a körülöttük lüktető „életanyag” folyamatosan alakuló, örvénylő természeti erejéből bontakoznak ki, hogy a megtisztulás, születés, ébredés és rítus jelenetein át elérjék az anima mundit, a világ szellemét.
Barbara Tartuffe, miután elvégzett egy elismert természetgyógyász iskolát Berlinben, és sikeresen kigyógyította magát súlyos gerincbántalmaiból, kiszáll a tolószékből és az emberek gyógyításának szenteli az életét. Hamarosan betegek százai keresik fel testi és lelki bajaikkal speciális egészségközpontját, majd átteszi székhelyét a Balaton-felvidékre, és egyik kedvenc tanulótársa házában folytatja áldásos tevékenységét.
Mozart: g-moll vonósötös / String Quintet in G minor, K. 516 Vivaldi: Versenymű három hegedűre / Concerto for 3 violins in F major, RV 551 Szünet / Intermission Schubert: C-dúr vonósötös / String Quintet in C major, D. 956
Dumaszínház est
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!