
"Barátságok" - OZF 2025 -Rahmanyinov és Medtner barátsága
Műsor
Rachmaninov: g-moll cselló-zongora szonáta op.19
***
Medtner: Elfelejtett melódiák op.38
Műsor
Rachmaninov: g-moll cselló-zongora szonáta op.19
***
Medtner: Elfelejtett melódiák op.38
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. március 26. szerda, 19:00
Előadók:
Balogh Ádám, Szabó Marcell - zongora
Baranyai Barnabás - cselló
Rahmanyinov és Medtner 1902-ben találkoztak először, amikor Rachmaninov felfigyelt Medtner f-moll zongoraszonátájára, amely a fiatal zeneszerző hírnevét megalapozta. Ettől kezdve szoros barátság alakult ki köztük, amelyet kölcsönös tisztelet és támogatás jellemzett. Szergej Rachmaninov rendkívül nagyra értékelte Nyikolaj Medtnert, akit „korunk legnagyobb zeneszerzőjének” nevezett. Barátságuk és kölcsönös tiszteletük számos gesztusban megnyilvánult: Medtner második zongoraversenyét Rachmaninovnak ajánlotta, míg Rachmaninov negyedik zongoraversenyét Medtnernek dedikálta. Ez a kölcsönös megbecsülés nemcsak zeneszerzői munkásságukban, hanem személyes kapcsolatukban is erősen jelen volt. Koncertünkön a két barát 1-1 jelentős opusza csendül fel és nem csak zenéjüket de barátságukat is jobban megismerhetik.
Woody Allen a rá jellemző emberismerettel és sziporkázó humorral tárja elénk az emberi kicsinység és nagyság egész tárházát. Nagy büszkeség, hogy előadásunk ősbemutató, a darabot magyar közönség láthatja először a világon.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
Vincenzo Bellini operájának hősnője tudtán kívül nyaktörő magasságban egyensúlyoz, míg e főszerep megformálója okvetlenül tudatában van annak, hogy a bel canto egyik legszebb és legkockázatosabb szólama az övé.
Szeretve mind a vérpadig – akár ez is lehetne a címe Umberto Giordano operájának, amelyben nagy történelmi tablót, a halállal…
Vincenzo Bellini utolsó operája a bel canto valóságos megdicsőülése, amelyet csakis kikezdhetetlen technikájú és stílusérzékű előadógárdával érdemes közönség elé bocsátani.
Miért álmodunk? Mire valók az álmok? Miért vannak a rossz álmok? Ebben a fordulatos, magával
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!