Apokalipszis most (1979) / MÜPAMOZI / A fénypoéta – Vittorio Storaro fényei és színei
Apokalipszis most - angol nyelven, magyar felirattal
Læs mere
Apokalipszis most - angol nyelven, magyar felirattal
Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Mandag, 26. Marts 2018 19:00
Az első Oscar-díj a háromból, amelyet Vittorio Storaro eddig elnyert. A nyolc jelölésből két Oscar-díj lett (hang és operatőri munka), ám ez a film is túlnőtt saját korán. Rendezője, Francis Ford Coppola egy 1899-es Joseph Conrad-regényből - A sötétség mélyén - indult ki, az Apokalipszis most mégis megrázóan 20. századi elmélkedés életről-halálról - az USA vietnami háborújába csomagolva. És mégsem igazi háborús film. (Mint ahogy a nem sokkal előtte készült Szarvasvadász sem illeszthető be a háborús filmek sorába.) Sok elemzője inkább egyfajta road movie-t lát benne. Van ebben igazság, mert az utazó filmhez nem kell feltétlenül végtelenbe nyúló aszfaltcsík. A folyó éppen úgy megteszi. A lényeg ugyanis maga az Út. Willard kapitánynak megbízatása szerint végig kell mennie az úton, hogy végezhessen a renegát Kurtz ezredessel. Az út azonban sok szempontból meghatározóbb, mint a cél: a háború, az öldöklés, a rettegés megismerése. Lehetőség, hogy másként szemlélje a világot.
Számunkra, nézők számára a másként szemlélés a képek által adatik meg. És itt jön a képbe Vittorio Storaro. Ehhez a filmhez ugyanis meg kellett teremtenie egy egyedi képnyelvet. Megtette. Az Apokalipszis most egyszerre az erő, az agresszió és a félelem univerzuma, a tűz és a víz borzongató együttjátszása. Festői és brutális. Storaro képei belénk égnek.
A Drezdai Staatskapelle nemcsak a világ egyik legrégebbi zenekara, de az egyik legjobb is: az utóbbi évtizedekben olyan karmesterek álltak az élén, mint Giuseppe Sinopoli, Bernard Haitink, Fabio Luisi és Christian Thielemann.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Fischer Ádám több mint fél évszázada kezdődött karmesteri pályája sokféle szálon kapcsolódik hazájához: a Rádiózenekar, az Operaház, a Müpa, az…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.