
AIR - a Baroque Journey - Daniel Hope és kamarapartnerei - Tiszta barokk Tiszta barokk
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Tirsdag, 08. Oktober 2024 19:30
Ortiz: Recercada segunda
Händel: d-moll billentyűs szvit, HWV 437 » Sarabande (Olivier Fourés átirata)
Falconieri: La suave melodia
Westhoff: 3. (d-moll) szonáta » 3. Imitazione delle campane
Matteis: Diverse bizzarrie sopra la Vecchia Sarabanda ò pur Ciaccona
Vivaldi: d-moll („La Follia”) triószonáta, RV 63
SZÜNET
Falconieri: Passacaglia à 3
Greensleeves – angol népdal
Leclair: Tambourin
Uccellini: Sonate, arie et correnti, op. 3 » Aria Quinta sopra la Bergamasca
Matteis: Ground after the Scotch Humour
Westhoff: 2. (a-moll) szonáta » 2. Imitazione del liuto
Falconieri: Ciaccona
Daniel Hope, Simos Papanas (hegedű), Nicola Mosca (cselló), Emanuele Forni (lant), Markellos Chryssicos (csembaló), Michael Metzler (ütőhangszerek)
A „régizene” – bármilyen repertoárt is értsünk e kifejezés alatt – megszólaltatásának több lehetséges iránya létezik a történetileg informált (a forrásokhoz és a kutatási eredményekhez legszigorúbban ragaszkodó) előadásmódtól a „romantikus” (valójában a 20. század első felének tradícióját egyenes ágon folytató) interpretációkig. A meglepő, friss szemléletű műsorairól híres Daniel Hope e skálán valahol félúton helyezkedik el: saját megfogalmazása szerint interpretációiban a „régizene modernségét”, illetve „egzotikus őserejét” akarja előtérbe tenni. Ennek szellemében figyelembe veszi a régizenejátszásban az elmúlt fél évszázadban bekövetkezett fordulatot, mégis modern hangszert használ és egyéb szempontokból nézve is a mai közízlés szerint közelíti meg a darabokat. Az általa játszott repertoár azonban olyan, amely bár a specialisták számára ismert, de a „modern” játékosok általában elkerülik: a hegedű első aranykorának, a 17. század virtuóz komponistáinak zenéje.
RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont
Wolfgang Amadeus Mozart FIGARO LAKODALMA Vígopera két részben olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal
Kizökkent az idő…, ahogy Shakespeare-nél szokott. De, míg Hamlet azzal a bizonyossággal lép a színpadra, hogy általa még helyretolható – Lear az első pillanatban elveszti a csatát. Nem fokozatosan fog széthullani; az egykori nagy király és magabiztos férfi egyetlen pillanat alatt semmisül meg, amikor imádott felesége sírba száll. Darabbéli útja innen csak tántorgás a végső nyughely felé. Hangulat ingadozásai, átkai, dührohamai, de még kétségbeesett kapaszkodási kísérlete is lányaiba – mind a pótolhatatlan űrrel magyarázhatók. Képtelen tovább a kormányzásra; így válik a birodalom felosztása kényszerűvé. Nincs előre eltervezettség és racionális döntés, csak kapkodó improvizálás.
Sahriár király szíve kővé dermedt – árulás és fájdalom zárta börtönbe a lelkét. Amikor elé vezetik Seherezádét, a rabnőt, minden…
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
Ken Ludwig: Primadonnák Bohózat 2 részben Az előadás hossza szünettel: 175 perc
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.