A ZENÉT SZOLGÁLÓ VIRTUOZITÁS a Szolnoki Szimfonikusokkal
A Szolnoki Szimfonikusok következő hangversenye a Zeneakadémia Nagytermében: A ZENÉT SZOLGÁLÓ VIRTUOZITÁS.
Az együttes karmestere ez alkalommal Massimo Belli
A Szolnoki Szimfonikusok következő hangversenye a Zeneakadémia Nagytermében: A ZENÉT SZOLGÁLÓ VIRTUOZITÁS.
Az együttes karmestere ez alkalommal Massimo Belli
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, June 28 2024 7:00PM
Műsor:
Pablo de Sarasate: Carmen-fantázia op. 25
Szergej Rahmnanyinov: II. (c-moll) zongoraverseny op. 18
Ludwig van Beethoven: V. (c-moll) "Sors" szimfónia op. 67
Közreműködik:
Shiran Wang - zongora
Sherry Tse – hegedű
Vezényel:
Massimo Belli
A 19. századi spanyol hegedűvirtuóz és zeneszerző, Pablo de Sarasate számos fantáziát komponált a korszak sikeres operáira, hogy ezekkel bővítse repertoárját. A Carmen-fantázia kétségtelenül a legelőkelőbb helyet foglalja el feldolgozásai sorában. Ehhez az 1881-ben komponált művéhez Sarasate tudatosan választotta ki az opera azon részleteit, amelyek leginkább tükrözik a mű spanyol hangulatát. A hegedűre és zongorára írt változat mellett egy zenekarra szánt variációt is elkészített, azóta mindkettő elnyerte a közönség és a kritikusok tetszését. Az előadás során alkalmazandó kifinomult technikák és az opera által ihletett vérbő szenvedély miatt az egyik legnagyobb kihívást jelentő hegedűdarabnak tartják.
A II. zongoraverseny Rachmanyinov talán legnépszerűbb műve, amely a szerző életének nehéz periódusát követően keletkezett. Első szimfóniájának bukása annyira megviselte a fiatal komponistát, hogy három évig képtelen volt újabb darabot írni. Majd egy hipnózisra specializálódott orvos, Dr. Nyikolaj Dahl kezelésének hatására tért vissza alkotói kedve, ezért az 1901-ben bemutatott új zongoraversenyt Dr. Dahlnak ajánlotta. A rendkívül dallamos, választékos zenei nyelvezetű és változatos hangszerelésű mű a briliáns zongoraszólam miatt vált igazán népszerűvé. A hallgató nem is sejti, milyen technikai nehézségekkel kell megküzdenie a szólistának, mire előadásmódjában eljut a könnyed természetesség megfelelő fokára. Rachmanyinov zongoraszólamainak virtuozitása azonban sosem öncélú, mindig csak eszköz a zene szolgálatában – ugyanúgy, ahogyan egykor Lisztnél.
„Meg akarom ragadni a sorsot a torkánál, mielőtt ő teperne le engem” - írta Beethoven egy barátjának nem sokkal V. szimfóniájának születése előtt. A nyitótétel nevezetes motívumát a „sorssal” azonosíthatta a szerző: „Így zörget a sors az ajtón.” A főtéma az egész darabon végigvonul, a teljes szimfónia az ember kétségbeesett küzdelmét és az emberi akarat végső diadalát példázza. Ezzel a művével a komponista sokak szerint egy új szimfonikus nyelvet fedezett fel, és addig nem hallott mértékben tágította ki a zenekar hangzását. Az azóta világhírűvé vált és számtalan formában feldogozott darabot 1808. december 22-én mutatták be először a bécsi Theater an der Wienben, egy több mint négyórás óriáskoncerten, ahol csak Beethoven-műveket játszottak.
Recirquel’s new production, Paradisum explores the myth of rebirth following the silence of a destroyed world, where the means of communication is the body, and the only common language is movement.
Medea és Iászon, két fiukkal Korinthosz falai előtt várnak. A fal előtt, ami mögött talán egy nap számukra is lehet otthon. Ha nincs, akkor tovább kell menni, és folytatódik az a több éves menekülés, amely valahogy sehogy sem akar véget érni.
The Garden of Lights will once again invite visitors to the magical world of a wonderful, cultic fairy tale in the Budapest Füvészkert for the 2025/26 season. The theme of this year's special light and multimedia exhibition is the story of the eternal child Peter Pan.
A Kölcsönlakás egy vérbő brit vígjáték, tele félreértésekkel, titkolt afférokkal és őrült helyzetekkel.
Dumaszínház est
Based on Ádám Jenő's work by the same title HUNGARIAN CHRISTMAS Singspiel in two tableaux, in Hungarian
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.