program


Schallinger-Foidl Artúr orgona-diplomakoncertje

Schallinger-Foidl Artúr orgona-diplomakoncertje

Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régi zene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Fredag, 14. September 2018 16:00


    J. S. Bach: e-moll prelúdium és fúga, BWV 548
    C. Ph. E. Bach: d-moll csembalóverseny, Wq 23
    Fischer: Urania - szvit a Musicalischer Parnassus sorozatból
    Litaize: Prélude et danse fuguée
    Piroye: La Béatitude
    Brahms: IV. (e-moll) szimfónia op. 98 - I. tétel (Paul Sterne átiratában)
    Rossini: Kis ünnepi mise - O salutaris hostia; Agnus Dei

Schallinger-Foidl Artúr 1995-ben született, a Bartók Béla Konzervatóriumban Szathmáry Lilla, a Zeneakadémián Fassang László, Pálúr János, Ruppert István, Szabó Balázs és Spányi Miklós voltak tanárai. Érdeklődésének középpontjában a régizene és a historikus előadói praxis áll. Számos mesterkurzuson vett részt, az orgona és csembaló mellett viola da gambázni is tanult. 2014-ben megalapította saját együttesét, a Bacchus Consortot, de rendszeresen fellép más együttesekkel is.
Diplomahangversenyén nagy hangsúlyt kap a régizene, ám a műsor fő irányelve, hogy bemutassa, miként idézi az orgona a zenekari hangzást a barokktól egészen a 20. századig. Johann Sebastian Bach egyik legnagyobb orgonaművén, az e-moll prelúdium és fúgán keresztül a középnémet orgonatradíciót ismerhetjük meg. Carl Philipp Emanuel Bach d-moll csembalóversenyének első tétele szembeállítja az orgona hangzását egy valódi zenekarral, a darab előadásában a Bacchus Consort működik közre. Bach egyik példaképe volt Johann Caspar Fischer, akinek Zenei parnasszus című sorozatból hallhatunk egy csembalószvitet. A német szerző műveiben erős francia hatás hallható, Urania című szivtjének tételei orgonán zenekari táncok benyomását keltik. Gaston Litaize Prelude et danse fugue című darabja visszautal a koncertet nyitó Bach műre, és szinte idézi annak fúgatémáját.
A második félidő nyitánya Charles Piroye alkotása: La Béatitude című darabja a XIV. Lajos korabeli udvari zenekar hangzására emlékeztet, s ez nem véletlen: Piroye ugyanis Lully tanítványa volt. A koncert zárásaként romantikus művek hangzanak el: Brahms IV. (e-moll) szimfóniájának nyitótétele orgonaátiratban, majd két Rossini-ária, amelyekben a szólista mellett az orgona tölti be a zenekar szerepét. Rossini Kis ünnepi miséjéből az O salutaris hostiát, végül pedig a monumentális zárótételt, az Agnus Deit hallhatjuk.

Aktuelt


Hagyomány, hogy a BFZ évada új operaprodukcióval indul. Fischer Iván a legváltozatosabb műveket választja ki Mozarttól Monteverdin át Brittenig, és nemegyszer fordít egyet azon a bizonyos csavaron.

PÅ PLAKATEN


Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.

Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha…

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.