program


Lagrime miei/Könnyeim

Lagrime miei/Könnyeim

Barokk és klasszikus szalonok muzsikája
 Læs mere

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Søndag, 25. Februar 2018 17:00


MONTEVERDI, CARISSIMI, ROSSI, STROZZI, PURCELL, MOZART, HAYDN, MARAIS művei

Bodrogi Éva – szoprán;     Kónya István – barokk lant;         Krommer Lúcia – viola da gamba

 

A 17-18. század udvari arisztokráciájával párhuzamosan a polgári világban is kialakult a zenei élet, - az egykori fejedelmi szobák mellett a polgári szalonokban is helyet kapott a hangszeres szóló- és kamarazene. A városi polgárok irodalmi-zenei klubokat hoztak létre.

Az európai zenekultúrában először a barokk kori zeneszerzők merték az emberi érzéseket, az élet drámáit a maga valóságában ábrázolni, és ehhez addig soha nem ismert kifejezési eszközöket vettek igénybe. A 17. században új vokális és hangszeres műfajok születtek, strófikus és végigkomponált áriák, kantáták. Az ún. ’bel canto’ (ami ugyan múlt századi fogalom, s ’szép éneklést’ jelent) kezdete e korszak gazdagon díszített szólódalaiig nyúlik vissza. Lényege a hang mozgékonyságán, kiegyenlítettségén és a hangzás szépségén alapul, megtartva a hangszín természetességét. A komponisták e korban még fontosabbnak tartották az egyes szavak, szóképek megzenésítését, mint a mondatokét, itt még bátran beszélhetünk "szófestés"-ről. Korabeli szövegkönyvek, dalszövegek fordításakor elsősorban a szavak hű visszaadására törekedtek. "A Zenét és Költészetet mindig is Nővérekként tartották számon, akik kéz a kézben járva segítik egymást. Mindkettőjük önmagában is nagyszerű, de bizonyosan akkor a legcsodálatosabbak, amikor összekapcsolódnak, mert akkor semmi sem választja el őket a Tökéletességtől: ilyenkor úgy jelennek meg, mint a Bölcsesség és Szépség egyetlen közös megtestesülésben.", írja John Dryden a 17. század végén.

Műsorunkban a barokk és a klasszika korának, ennek a zene- és kultúrtörténetileg is izgalmas időszaknak legjelentősebb komponistáinak műveiből válogattunk oly módon, hogy azok bensőséges zenei világának egy változatos keresztmetszetét mutathassuk be Önöknek, és ezeken keresztül kicsit betekinthessünk olasz, angol, francia és német udvarok szalon-életébe, kamara-kultúrájába, megmutatva azt is, hogy a régi és a mai kor embere ugyanúgy érez és gondolkodik szerelemről, örömről, bánatról.

Aktuelt


„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

PÅ PLAKATEN


Az Anconai szerelmesek kacagtatóan fordulatos, kedvesen pikáns, szellemes, zenés összekacsintás a hetvenes évek olasz slágereivel. Szerelem, slágerek, tánc, gegek, csipetnyi…

félig mese félig musical 9-99 éves korig, két részben

A Bajadért mind melodramatikus cselekményét, mind általános esztétikáját tekintve áthatja az idealizált egzotikum.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.