Program


Nagyzenekari koncert: R. Strauss, Sibelius, Mahler

Nagyzenekari koncert: R. Strauss, Sibelius, Mahler

A szezon egyik legszínesebb koncertje igazi szenzációnak ígérkezik. A humor és játékosság mellett lesz mély dráma is, szólistaként pedig a hegedűs világot provokatívan felforgató Patricia Kopatchinskaja lép színpadra.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. március 21. szombat, 19:45

Patricia Kopatchinskaja (hegedű) • Vezényel: Fischer Iván

Műsor:

Richard Strauss: A rózsalovag – 1. keringősorozat
Jean Sibelius: d-moll hegedűverseny, Op. 47
Gustav Mahler: Adagio a 10. (Fisz-dúr) szimfóniából
Richard Strauss: Till Eulenspiegel vidám csínyjei

A szezon egyik legszínesebb koncertje igazi szenzációnak ígérkezik. A humor és játékosság mellett lesz mély dráma is, szólistaként pedig a hegedűs világot provokatívan felforgató Patricia Kopatchinskaja lép színpadra.

„A nyitó Rózsalovag-keringősorozat sodró derűje felvillantotta az együttes összes értékét” – írta egy kritikus a BFZ egyik korábbi előadásáról. Richard Strauss saját operájából készített válogatása, amely szünet nélkül fűzi koncertdarabbá A rózsalovag keringőzenéit, varázslatos hangszerelése révén jutalomjáték a zenekar valamennyi szólamának.

Jean Sibelius egyetlen versenyműve a dallamok terén nyújt hasonló változatosságot. „Csodálatos témáim vannak a hegedűversenyhez” – írta a szerző készülő művéhez, amelynek átdolgozott, ma ismert változatát épp Strauss vezényelte először. A hegedűsnek készülő Sibelius pontosan ismerte a hangszert, így a zeneirodalom egyik legkényelmesebb, ugyanakkor legnehezebb szólóját írta meg. Az est hegedűse, Patricia Kopatchinskaja Fischer Iván szavaival élve „vállalkozó kedvű, izgalmas nő hallatlan fantáziával”. A Bachtrack szerint képtelen unalmasan játszani, a Berner Zeitung egyszerűen csak „Madame 150 százaléknak” nevezi.

A szünet után a kilencedik szimfóniák átkától rettegő Gustav Mahler befejezetlen 10. szimfóniájának első tétele szólal meg. A végig megírt Adagio, amely A rózsalovaggal egy évben, 1911-ben született, a 9. szimfónia meditatív, tragikus hangvételét folytatja: egyfajta hattyúdal.

Végül Till Eulenspiegel, a német mesevilágból származó csínytevő sorsáról is megemlékezünk, ahogyan Strauss tette szimfonikus költeményében. A rondóformába rendezett, össze nem függő kalandokat két félreismerhetetlen Till-motívum köti össze, amelyek a főhős halála után is megszólalnak, azt sejtetve: a polgárpukkasztás örök.

Ajánlatunk


Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

Ajánló


Nincs olyan ember, aki ne játszana el a gondolattal, mi lett volna belőle, ha valami vagy ha minden másképp alakul…

A musical zenéje sokféle műfajból merít, igazán színes, magával ragadó hangzásvilágot teremtve, több igazi sláger is felcsendül a darabban.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!