Program


Nagyzenekari koncert: R. Strauss, Sibelius, Mahler

Nagyzenekari koncert: R. Strauss, Sibelius, Mahler

A szezon egyik legszínesebb koncertje igazi szenzációnak ígérkezik. A humor és játékosság mellett lesz mély dráma is, szólistaként pedig a hegedűs világot provokatívan felforgató Patricia Kopatchinskaja lép színpadra.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. március 21. szombat, 19:45

Patricia Kopatchinskaja (hegedű) • Vezényel: Fischer Iván

Műsor:

Richard Strauss: A rózsalovag – 1. keringősorozat
Jean Sibelius: d-moll hegedűverseny, Op. 47
Gustav Mahler: Adagio a 10. (Fisz-dúr) szimfóniából
Richard Strauss: Till Eulenspiegel vidám csínyjei

A szezon egyik legszínesebb koncertje igazi szenzációnak ígérkezik. A humor és játékosság mellett lesz mély dráma is, szólistaként pedig a hegedűs világot provokatívan felforgató Patricia Kopatchinskaja lép színpadra.

„A nyitó Rózsalovag-keringősorozat sodró derűje felvillantotta az együttes összes értékét” – írta egy kritikus a BFZ egyik korábbi előadásáról. Richard Strauss saját operájából készített válogatása, amely szünet nélkül fűzi koncertdarabbá A rózsalovag keringőzenéit, varázslatos hangszerelése révén jutalomjáték a zenekar valamennyi szólamának.

Jean Sibelius egyetlen versenyműve a dallamok terén nyújt hasonló változatosságot. „Csodálatos témáim vannak a hegedűversenyhez” – írta a szerző készülő művéhez, amelynek átdolgozott, ma ismert változatát épp Strauss vezényelte először. A hegedűsnek készülő Sibelius pontosan ismerte a hangszert, így a zeneirodalom egyik legkényelmesebb, ugyanakkor legnehezebb szólóját írta meg. Az est hegedűse, Patricia Kopatchinskaja Fischer Iván szavaival élve „vállalkozó kedvű, izgalmas nő hallatlan fantáziával”. A Bachtrack szerint képtelen unalmasan játszani, a Berner Zeitung egyszerűen csak „Madame 150 százaléknak” nevezi.

A szünet után a kilencedik szimfóniák átkától rettegő Gustav Mahler befejezetlen 10. szimfóniájának első tétele szólal meg. A végig megírt Adagio, amely A rózsalovaggal egy évben, 1911-ben született, a 9. szimfónia meditatív, tragikus hangvételét folytatja: egyfajta hattyúdal.

Végül Till Eulenspiegel, a német mesevilágból származó csínytevő sorsáról is megemlékezünk, ahogyan Strauss tette szimfonikus költeményében. A rondóformába rendezett, össze nem függő kalandokat két félreismerhetetlen Till-motívum köti össze, amelyek a főhős halála után is megszólalnak, azt sejtetve: a polgárpukkasztás örök.

Ajánlatunk


A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai húzódnak meg. Egyszerű, de nagyszerű ötlet, ami tökéletesen működik.

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

Humorral, sok zenével és balkáni hangulattal tarkított vígjáték – Shakespeare egyik legnépszerűbb és így legtöbbet játszott remeke.

Ajánló


Fadinard esküvőre készül, de a lova megeszi egy katona szeretőjének szalmakalapját. Hogy a tomboló katona ne verje szét a lakását…

Solymosi Tamás – Mirzoyan Albert – Prokofieva Irina – Jiří Kylián – Harald Lander KLASSZIKUS BRAVÚROK Négy egyfelvonásos balett három…

Kevesen remélték már, de 2024. június 1-jén sokak álma válik valóra. Egy nagykoncert erejéig összeáll egy korszak emblematikus együttese, a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!