Program


Händel: Athalia, 1733 A Purcell Kórus és a Capella Savaria hangversenye

Händel: Athalia, 1733 A Purcell Kórus és a Capella Savaria hangversenye

Händel: Athalia, 1733
A Purcell Kórus és a Capella Savaria hangversenye

 több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. január 12. csütörtök, 19:00

Az estén George Frideric Händel Athalia című oratóriuma csendül fel, mely 1733. júliusában, a mester oxfordi látogatása alkalmával keletkezett. Händel az egyetem rektorának meghívására utazott Londonból Oxfordba (ahol állítólag a díszdoktori címet is felajánlották neki), s ottani, öt oratórium-előadásból álló koncertsorozata csúcspontjaként július 10-én a Sheldonian Theatre-ben vezényelte új művét, az Athaliát. Az oratórium eredeti megjelölése szerint „Oratorio; or Sacred Drama”, szövegét Samuel Humphreys írta Jean Racine utolsó, bibliai ihletésű színműve, az 1691-ben született Athalie alapján. Händel remekműve páratlan formai változatosságával, izgalmas és színes kórus- és szólótételeivel méltó társa Racine darabjának: a három felvonást tartalmazó zenedráma számtalan zenei csúcspontja közül is kiemelkednek a felvonások zárókórusai, azok közül is az első felvonás végén álló, felejthetetlenül komor és tragikus hangvételű „Halleluja”-tétel. A ritkán játszott kompozíciót 2009-ben már előadta a Capella Savaria és a Purcell Kórus, Athalia története ezen az estén a hazai historikus zenei élet kiváló szólistáinak közreműködésével, Kalló Zsolt koncertmester és Vashegyi György karmester irányításával hangzik el.

Szereposztás:

Athalia: SZUTRÉLY Katalin (szoprán)
Josabeth: KOVÁCS Ágnes (szoprán)
Joas: ACSAI Zita (szoprán)
Joad: BÁRÁNY Péter (kontratenor)
Mathan: MEGYESI Zoltán (tenor)
Abner: Will KING (basszus)
PURCELL Kórus
CAPELLA SAVARIA

koncertmester: KALLÓ Zsolt
vezényel: VASHEGYI György

Ajánlatunk


A száz évvel ezelőtt játszódó történet egy ukrajnai, zsidók és oroszok lakta faluban játszódik. Tevje, a tejesember és felesége, Golde egy olyan világ őrzői, melyet a közösség és vallás előírásai határoznak meg. Lányaik azonban már saját kezükbe akarják venni az életüket, szerelemből akarnak férjhez menni.

A musicalben árva gyerekek egy csapata kószál a háborús front kellős közepén. Egy békés hajlékra vágynak, ahová behúzódhatnak éjszakára. És természetesen egy jó falatra. Ha nem kapnak ételt, akkor elcsenik maguk. De ugyan ki tudna haragudni rájuk? Csak túl akarják élni a háborút. Ma, amikor milliók kényszerültek elhagyni otthonukat, ez is döbbenetesen ismerős üzenet.

A tánc-thrillerben felbukkanó alakok kettős kötődésűek: egyrészt leképezik az alapmű karaktereit, másrészt lakói vagy alkalmazottai a műintézménynek. A Herceg anyja – nálunk gyógyító apáca. Alexander – medikustárs, aki bár óvná barátját, fellépése hatástalan. Siegfried – a láncok és erőszak, a fizikai bántalmazás helyett a kedvességre és türelemre hangsúlyt fektető fiatal orvos, akibe Odette – épp e gesztusait félreértve – menthetetlenül beleszeret.

Ajánló


Fellegi Anna - ének Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó) ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla) Budafoki Dohnányi Zenekar…

Tavaly az Edinburgh Fringe Fesztiválon óriási kritikai és közönség sikert arató IMA újra látható a Müpa mellett felállított sátorban.

Sir Kenneth MacMillan / Liszt Ferenc – John Lanchbery MAYERLING Balett három felvonásban

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!