Program


Budapesti bemutató - Tűzmadár • Székesfehérvári Balett Színház

Budapesti bemutató - Tűzmadár • Székesfehérvári Balett Színház

Tűzmadár - Prométheusz - Pillangók

Aktuális előadások



Tűzmadár

A Tűzmadár egy történelmi jelentőségű balett. A balettet elsőként Mihail Fokin koreográfiájában, a Szergej Gyagilev által alapított és vezetett, világhírű Orosz Balett Társulat mutatta be 1910-ben. Azóta számos koreográfust megihletett Igor Stravinsky elementáris erejű, sodró lendületű, varázslatos zenei világa. A Tűzmadár Stravinsky első balettre komponált műve. Az általam készített táncszínházi mű cselekménye a jó és a rossz örök párharcára épül. A tűzmadár karaktere az intuíció, valamint a halhatatlan lélek metaforájaként jelenik meg a balettben. Egy olyan balettet, még inkább táncszínházi művet szándékoztam készíteni, amely egyfajta vízióként ölt formát. Mindamellett, nagy hangsúlyt fordítottam a zenében rejlő muzikalitás táncban történő kifejezésére, tulajdonképpen a zene láthatóvá tételére. Egerházi Attila

Prométheusz

Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi az ember vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul. Egerházi Attila

Pillangók

 „A pillangók az élet költőiségét testesítik meg. Élénk színekben pompázó szárnyaik, kiszámíthatatlan röptük elkápráztatja a szemet. Földön csúszó hernyóként születnek, és metamorfózisuk során a légben szabadon ide-odareppenő, szárnyaló lényekként halnak meg. A szépség, játszi könnyedség és az elérhetetlen, talán soha be nem teljesülő vágy megtestesítői. A boldogságé, amely, mint a könnyű röptű pillangó, kezünkre szállva velünk időzik egy darabig, majd tovaszáll. A pillangókat csábítja a fény, amelybe szállva elégnek. Egyszerre boldogító és fájdalmas élmény találkozni velük. Csapongó röptükben jelen van az élet és a halál. Az örökkévalóság és a mulandóság.” Egerházi Attila

 

Tűzmadár

Rendező-koreográfus: Egerházi Attila

Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo

Fényterv: Egerházi Attila

Színpadkép: Egerházi Attila

Jelmezterv: Andrea T. Haamer

Zene: Igor Fjodorovics Sztravinszkij

Produkciós vezető: Cselle Bence


Prométheusz

Libretto és dramaturgia: Egerházi Attila

Zene: Ludwig van Beethoven (Prométheusz teremtményei)

Felvételről közreműködik: Smíchovská komorní filharmonie

Karmester: Josef Vondráček

Színpadterv koncepció: Egerházi Attila

Díszletterv: Jaroslav Milfajt

Jelmezterv: Petra Lebdušková

Fényterv: Egerházi Attila

Betanító.és próbavezető balettmesterek: Cristina Porres Mormeneo

Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson

Koreográfia: Egerházi Attila


Pillangók:

Koreográfus: Egerházi Attila

Zene: Erik Truffaz és Murcof: Being Human being

Gioachino Rossini: La gazza ladra

Díszletterv: Pajor Patrícia - Herman Anett

Jelmezterv: Pajor Patrícia – Herman Anett

Fényterv: Dr. Yaron Abulafia

Szcenikus: Bajkó György

Koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo

Ajánló


1986 nyarán egy mesesorozaton és Zorán új albumán kezdett dolgozni Presser Gábor és Sztevanovity Dusán, egy ötlet azonban új irányba…

Hogy a lakás milyen mocskos, hogy a gyerek itt nem tudott megmaradni, hogy itthon nem volt maradása. Csak azt akarom…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!