Barokk koncert - Vivaldi, Rebel, Zelenka, Händel, Telemann
Mirijam Contzen (hegedű)
Vezényel: Reinhard Goebel
Mirijam Contzen (hegedű)
Vezényel: Reinhard Goebel
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. június 9. vasárnap, 15:30
Jean-Féry Rebel: Tánckarakterek
Antonio Vivaldi: g-moll concerto „per l’orchestra di Dresda”, RV 577
Jan Dismas Zelenka: a-moll szimfónia, ZWV 189
Wilhelm Friedemann Bach: Adagio e Fuga, F 65
Georg Friedrich Händel: F-dúr triószonáta, HWV 392
Georg Philipp Telemann: F-dúr hegedűverseny, TWV 51:F4
Az évad utolsó barokk koncertjén a német Reinhard Goebel kalauzol végig az olasz, francia, cseh és német barokk állomásain. Idegenvezetőnk a New York Times szerint „világítótoronyként emelkedik ki a középszerűség tengeréből”.
Vivaldi nem ötszáz concertót írt, hanem ugyanazt az egyet írta meg ötszázszor – jegyezte meg Stravinsky pikírten. Igaz vagy sem, az olasz barokk mester egyik legfőbb erőssége volt a versenymű. A hangversenyen hallható g-moll hegedűkoncertet Vivaldi az 1548-ban alapított, Európa-szerte híres, elképesztően virtuóz, máig működő drezdai Staatskapellének írta.
Az olasz barokk után teret kap a francia is, amelynek Jean-Féry Rebel volt a leginnovatívabb komponistája. Korai műveivel forradalmasította a hegedűjáték technikáját, tánczenéje pedig páratlanul népszerű volt. Tánckarakterek című rövid ciklusa a kor divatos táncainak kvintesszenciája: mintha egy álarcosbál forgatagában bukkannának fel egy-egy villanásra a karakterek.
Mások mellett Reinhard Goebelnek is kulcsszerepe volt a cseh Jan Dismas Zelenka újrafelfedezésében. A komponista zenei nyelvére mélyen hatott a cseh népzene. Művészete Bachéhoz áll a legközelebb, rengeteg váratlan dinamikai és harmóniabeli fordulata ugyanakkor a határokat feszegeti – mindez a koncertünkön elhangzó a-moll szimfóniában is megfigyelhető.
Händel és Telemann műveivel a barokk újabb szegleteibe pillanthatunk be. Händel 21 évesen írhatta drámai, kromatikus végbe torkolló F-dúr triószonátáját. A darab szintén a drezdai zenekarnak készült, csakúgy, mint a hangversenyt záró Telemann-hegedűverseny. A zeneszerző úgy hagyja művében csillogni a szólóhegedűt, hogy közben szinte észrevétlenül olvasztja eggyé a zenekarral.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
házaspárbaj egy felvonásban Időtartam: 90 perc
A Puskás musical a leghíresebb magyar ember és az Aranycsapat történetét dolgozza fel, és állít méltó emléket neki. A darab…
Pietro Mascagni / Ruggero Leoncavallo PARASZTBECSÜLET / BAJAZZÓK Operák olasz nyelven, magyar, angol és olasz felirattal
Carl Orff CARMINA BURANA Szcenikus kantáta eredeti nyelveken, magyar, angol és eredeti nyelvű felirattal
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!