Az első album azonban nem bemutatkozás, hiszen a Babra az elmúlt időszakban folyamatos szereplője volt a hazai délszláv és balkáni zenei élet legtöbb eseményének, számos koncertet, táncházat, folkkocsmát és táncegyüttesekkel való közreműködést maga mögött tudva.
Az öttagú zenekart a balkáni kultúra iránti rajongás és családi szálak fűzik a Duna mentén letelepedett déli szlávok zenéjéhez, melynek eredetiségét és lelkületét megőrizve szeretnének létrehozni a hagyományos dallamokból új zenei formákat, amelyben egyéni hangzásvilág és stílus kialakítására törekszenek. Első albumuk egyrészt egy lendületes és inspiráló korszak lenyomata, másrészt újabb zenei kihívások és megmutatkozási lehetőségek irányadója. A lemez anyagának központi gondolata a zenében kifejeződő emberközpontúság, a természetesség és a szélsőséges dinamiai és érzelmi árnyalatok megjelenítése, így találkozik a virtuozitás és az elmélyültség, a régi és az új, a hagyomány és a zenei innovativitás egy albumon.
A Babra lemezbemutató koncertjének érdekessége, hogy az albumon szereplő dalok – amelyeket a zenekar eddigi koncertjein már többnyire megismerhetett a közönség – a felvételek óta is újabb tapasztalatok, és érési folyamatok lenyomatával szólalnak meg élőben a Fonó színpadán, teret engedve az improvizációnak is. A frissen kiadott felvétel amellett, hogy azt a délszláv zenei és kulturális közeget célozza meg, amelynek a zenekar mára szerves részévé vált, egy nyitottabb és frissebb szemléletmódnak is eleget tesz, hiszen az együttes a Balkánon megvalósuló zenei kontinuitásban látja munkájának kiteljesedését.
Koller Dániel - prímtambura, basszprímtambura, brácsatambura, szamica, baglama, ének
Pozsonyi Dávid - basszprímtambura, prímtambura, darbuka, tapan, ének
Babcsán Bence - brácsatambura, klarinét, ének
Varga Veronika - tamburabőgő, ének
Réti Benedek - harmonika