Richard Strauss egyfelvonásos balettje a Gyagilev vezette, legendás Orosz Balettnek íródott 1914-ben, de az olyan művekkel ellentétben, mint a Petruska vagy a Daphnis és Chloé, nem ért el tartós sikert. Pedig a zene már-már torkon ragadó ereje, egzotikus, orientális extravaganciája a Salome és Az árnyék nélküli asszony zseniális pillanatait idézi-előlegezi. Strauss világának egyik legavatottabb értője és művelője Kocsis Zoltán, aki az utóbbi években módszeresen fedezte fel a mi közönségünk számára Strauss itthon kevésbé számon tartott műveit. „Materiális, a transzcendenciát tudomásul nem vevő, sőt veszélyesnek tartó világban vagyunk, amelyben az ember csak test és hús, anyag, impulzusok nélkül létezik. Hideg és kiszámított minden, a társadalom kasztokra oszlik, minden óramű pontossággal működik. Ebbe a világba érkezik meg József, a maga szubjektív világlátásával, és energiája szétzilálja a rendet” - vallja Juronics Tamás.
Egy méltatlanul keveset látható-hallható mű látványos, ugyanakkor letisztult koreográfiával, több mint egy kilométer hosszú, fehér selyembe csomagolt színpadi díszlet előtt szólal meg a kiváló előadó-gárda együttműködésében.
Vezényel: Kocsis Zoltán
Közreműködők:
Szegedi Kortárs Balett
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Alkotó:
Juronics Tamás
koreográfia