Program


Lux Aeterna

Lux Aeterna

Két, keletkezése és hatása okán izgalmas művet kínálunk Lux Aeterna című hangversenyünkön.
 több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. november 7. kedd, 19:30

Mozart 1779-ben párizsi kitérője és mannheimi szerelmi kalandja után tért vissza Salzburgba, Colloredo érsek szolgálatába, ahol csupán apja közbenjárására sikerült a szabályosan "oda hagyott" állást ismét betöltenie. Rá egy évre,1780-ban keletkezett Vesperae solennes de confessore (K.339) c. oratorikus műve, mely az utolsó a salzburgi katedrális számára írt darabok sorában. Az öt zsoltárt és Magnificatot megzenésítő, ragyogó hangtömböket, ugyanakkor megejtő szépségű szólisztikus témákat is felvonultató templomi opuszban megfigyelhető szinte valamennyi későbarokk ausztriai stílusirányzat, mely, vegyülve Mozart alapvetően opera iránti érdeklődésével, felettébb izgalmas művet eredményez. Jó néhány részlete - pl. a Confitebor -  szinte operai dramaturgiát követ, mindemellett Johann Sebastian Bach hatása sem lebecsülendő: a Laudate Pueri c. tétel kezdete egyértelmű tiszteletadás a nagy zeneszerzőnek. A mű érzelmi és zenei csúcspontja kétség kívül a Laudate Dominum c. tétel - a szinte borzongatóan szép, jellegzetes mozarti áramlás, az éneklő, gyönyörű dallamvezetés joggal ragadja magával a hallgatót, kis időre lélekben a koncerttermet is a salzburgi dóm fehér-arany színeibe öltöztetve.

Hangversenyünk második részében egy hatalmas sikerű, 2004-es debreceni bemutatót élhetünk át újra. Ritkán fordul elő, hogy újonnan komponált Requiemet állva tombolva ünnepeljen a közönség, holott ez történt anno, Orbán György darabjának bemutatóján.A mű Debrecen város felkérésére született, s mint a korabeli kritikában olvashattuk:

„Orbán Requiemjének első taktusai Mozartéra hajaztak, de aztán megtalálta saját hangját. Nem szomorú requiemet írt, nem a halálra készül. Drámai váltásokkal, dinamikai kontrasztokkal jócskán operál, melódiái olykor Stravinskyt, máskor olasz filmzenei motívumokat sejtetnek, a Sanctus pedig igazi orbános zenei geg, a Lacrimosa egyszerűen szép, az Agnus Dei szívbe markoló. Hangszerelése igen hatásos: különösen vastagon használja helyenként az ütősöket, s a rezek mennydörgését is. Mégis összességében nem a mélabús halálvárás, hanem az élet sugárzik belőle.” (Daróczi Katalin, Cafe Momus, 2004.07.29)

Két korszak, két egyházi darab,két,  korántsem kizárólag egyházi kötődésű szerzőtől - örök értékek, különleges zenei köntösben Lux Aeterna-hangversenyünkön.

Közreműködik:
Fodor Gabriella – szoprán, Bódi Marianna – mezzoszoprán, Schöck Atala - alt, Haja Zsolt – bariton, Kodály Filharmonikusok Debrecen, Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: szabó Sipos Máté)

Vezényel: Szabó Sipos Máté

Ajánlatunk


A 2023|2024-es évad egy magyarországi bemutatóval indul, Tena Štivičić kortárs horvát drámaírónő 3tél című díjnyertes darabjával Alföldi Róbert rendezésében.

Képesek-e arra a hangok, hogy megidézzék egy város látványát, hangulatát, az atmoszférát, amelyet a hely szelleme sugároz? Respighi Róma-triptichonja képes erre. A három szimfonikus költeményből kettőt hallunk ezen a koncerten.

Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.

Ajánló


A Rumini Berg Judit, a mai magyar meseirodalom egyik sztárszerzőjének legismertebb műve, amit több ezer gyermek olvas kötelező irodalomként, alsótagozatban.

A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival,…

„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!