Program


HTMSZSZ'18 A tavasz ébredése (Temesvár)

HTMSZSZ'18 A tavasz ébredése (Temesvár)

A 19. század végének egyik legbotrányosabbnak ítélt műve itt a rendező és a dramaturg olvasatában örökérvényűvé és univerzálissá lett, hiszen a kérdések, a szereplők és azok problémái olyan témákat vetnek fel, melyek kortól vagy társadalmi berendezkedéstől függetlenül aktuálisak és megoldásra váróak, hiszen a kamaszok a világ minden táján, a történelem bármelyik korszakában ugyanazokkal a problémákkal, érzésekkel, kétségekkel küzdenek.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. április 18. szerda, 19:30

HTMSZSZ'18 A tavasz ébredése (Temesvár)
dráma

Kamasznak lenni nehéz. Tele kétségekkel, változásokkal, újfajta érzelmekkel. Érzékeny kor ez. Az első szerelem, a test átalakulása, az életbe való első tétova lépések kora. Kamaszok szüleinek lenni talán még ennél is nehezebb.

Wedekindet, akinek munkáiban az expresszionizmus, a szecesszió és a naturalizmus jegyei is fellelhetőek, Kosztolányi Dezső így jellemzi: „Kalandos, bohócszerű egyéniség. Minden munkája heves vita tárgya. Lírája regényesen fura. Legtöbb verse: gyászos fi ntor.” A tavasz ébredése a legelső műve, 1891-ben jelent meg. Szövegét a II. Vilmos korának álszent polgári erkölcsei és az azt megtestesítő intézmények (család, iskola, egyház) elleni szenvedélyes támadásként tartja számon az irodalomtörténet. A császárt támadó, kifi gurázó írásai miatt egy alkalommal 7 hónap börtönre ítélték „felségsértés” vádjával. Wedekind szerint a nevelés nem más, mint erőszaktétel a természeten, a gyermeki ösztönök elfojtása vagy szublimálása, ami elkerülhetetlenül brutalitásba, cinizmusba vagy tragédiába torkollik.

A 19. század végének egyik legbotrányosabbnak ítélt műve itt a rendező és a dramaturg olvasatában örökérvényűvé és univerzálissá lett, hiszen a kérdések, a szereplők és azok problémái olyan témákat vetnek fel, melyek kortól vagy társadalmi berendezkedéstől függetlenül aktuálisak és megoldásra váróak, hiszen a kamaszok a világ minden táján, a történelem bármelyik korszakában ugyanazokkal a problémákkal, érzésekkel, kétségekkel küzdenek.

Az előadásban a temesvári társulat színészei mellett kolozsvári és marosvásárhelyi színművészetis hallgatók is szerepelnek. A produkció a társulat egyik legújabb tagjának, Horváth Annának első színházi rendezése. Az alkotócsapat, talán épp fi atalságuk és az ebből adódó lendületüknek köszönhetően, dinamikus, érzékeny és fi atalos előadást állított színpadra.

14 éven aluliak számára nem ajánlott!

Ajánlatunk


A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban volt.

Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban

A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük csaknem hajótöréssel végződik.

Ajánló


Modeszt Muszorgszkij BORISZ GODUNOV Opera négy felvonásban, prológussal, orosz nyelven, magyar, angol és orosz felirattal

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!